کد مطلب:286660 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:210

رؤیای مرحوم آیت الله سید عبدالهادی شیرازی
یكی از كسانی كه در عصر ما به مقام شامخ مرجعیت شیعه نائل شد، مرحوم آیت اللَّه آقای حاج سید عبدالهادی شیرازی است كه وی مورد توجه اهل نظر بود، اما عمر مرجعیت او كوتاه بود، زیرا ایشان (پس از آن بیش از چند ماه زنده نماند (خدا او را غریق رحمت فرماید.

جناب مستطاب آیت اللَّه آقای وحید خراسانی - كه از مراجع بزرگ تقلید عصر حاضر، و از جمله كسانی است كه دارای بزرگترین كرسی تدریس در حوزه علمیه قم می باشند، و این جانب از محضرشان استفاده می نمایم - فرمود: مرحوم آقای حاج سید عبدالهادی به من گفتند: شبی در خواب دیدم كه حضرت سیدالشهدا، ابی عبداللَّه الحسین علیه السلام به بیرونی منزل تشریف آورد و فرمود: دفتر روضه خوانها را بیاور، آوردم فرمود: نام آنها را بخوان! چند نفر را كه خواندم به یكی از آنها كه رسیدم فرمود: او را خط بزن، و آقای سیّد جعفر شیرازی را -كه برای ایشان كتاب می خواند- به جای او بنویس.

از خواب بیدار شدم، وقتی سیّد جعفر آمد از او پرسیدم در این ایام كار فوق العاده ای انجام داده ای؟ گفت: چون ایام محرم فرا رسید، شبی از حرم امیرالمؤمنین علیه السلام بیرون می آمدم كه چشمم به در و دیوار سیاه پوش افتاد، به خاطرم رسید كه روضه زیاد شنیده و گریه بسیار كرده ام، خوب است یك كتاب جلاء العیون بخرم و به منزل ببرم و برای اهل منزل از روی آن كتاب بخوانم تا ثواب روضه خواندن نصیبم شود؛ این كار را انجام دادم و اهل منزل را به فیض رساندم.

آقا جریان خوابش را برای آیة اللَّه وحید می گوید، امّا نام فردی را كه از لیست خارج گشته نمی برد. [1] .


[1] از مسموعات بدون واسطه از آيت اللَّه آقاي وحيد خراساني مدظله ودامت بركاته.